Ciekawe pomysły na konstruowanie stron wschodzą jak słynne „grzyby po deszczu”, bowiem coraz więcej Konsumentów w naszym kraju kupuje różne towary poprzez sieć, natomiast do punktów stacjonarnych chodzą wyłącznie zaznajomić się z wybranym wyrobem (czyli tym, jak on w rzeczy samej wygląda). Istnieją sytuacje, iż całe interesy „przeprowadzają się” do wirtualnego świata, zwalniając puste lokale i licząc na znaczne oszczędności. Oprócz tego każdy Konsument może liczyć na to, że produkt jest rzeczywiście dobrej jakości, np. żaden inny Klient go jakiś czas wcześniej nie przymierzał. Skromne oraz duże firmy zgłaszają się wtedy do agencji reklamowych, ażeby one zajęły się tworzeniem intrygującej oraz efektywnej strony internetowej. Architekci stron wymyślają więc coraz to nowe koncepcje, w części oparte na WordPressie.
Najistotniejszym stylem w 2016 roku była unifikacja strony graficznej oraz poukładania wszystkich komponentów na stronie. Zwyczajowo była ona rozłożona na dwie czy trzy kolumny, ale użytkownicy błyskawicznie się znudzili „klonowanymi” szablonami. Wszelakie widoczne strony www, np. sklepów z ubraniami, wyglądały podobnie, natomiast to bez wątpienia wpłynęło na sprzedaż. Dzisiaj kształt strony, projektowanie grafiki oraz innych motywów wcale nie dochodzi do skutku już na tych zasadach. Projektanci stron internetowych dążą do uwypuklenia specyficznych cech specjalności Klienta.
Trend taki był wyjątkowo popularny oraz bazuje na wyzyskaniu poprzez grafikę całej szerokości monitora. Przede wszystkim – uwaga konsumenta bynajmniej nie rozprzestrzenia się na inne fragmenty, po drugie – zachęca idealnie przystosowaną grafiką do późniejszego przeszukiwania strony. Ekrany startowe nasycone są w całości pięknymi grafikami, grafiką z jakimś przekazem albo przełącznikami akcji. Mogą być stałe czy spełniać funkcję slydera. Ogromnym plusem jest to, iż te części dostosowują się do ekranów na laptopach oraz wielkich monitorów. Wysokiej jakości fotografię powinno wykonać nieamatorskie studio graficzne.
Obszerna, wyśmienitej jakości grafika zaciekawi spojrzenie niejednego Kupującego. To twórczy projekt, aby urozmaicić wizerunek strony www. Spora liczba odbiorców jest wzrokowcami, dlatego jeszcze bardziej opłaca się w ten element zainwestować. Mówiąc w skrócie nie stosujmy w praktyce jednak z tzw. banków nieodpłatnych fotografii, najbardziej wówczas, kiedy nasza firma ma się autentycznie wiązać z profesjonalizmem. Lepiej zlecić przygotowanie fotografii pewnemu grafikowi, który będzie miał na uwadze to, ażeby wszystkie posiadały odpowiedni klimat oraz korelowały z układem strony.
Material design to trend opierający się na horyzontalnych odcieniach oraz na użyciu świateł oraz cieni. Google zasugerowało się tutaj klasycznym papierem oraz tuszem. Naczelnym zamysłem było pogłębienie jasności witryn, jak i usprawnienie defektów, które były dostrzegalne w trendzie flat. Ogólnie rzecz ujmując material design to: ulokowanie w trójwymiarze (jednomyślnie z kolejnością komponentów), żywe oraz harmonijnie dopasowane kolory (jeden ton główny oraz pozostały odcień specjalny, np. do wyróżnień), intuicyjne ikonki (maksymalnie surowe, z łagodnymi zakończeniami kresek, z zastosowaniem proporcji 2dp), zdjęcia i wykresy wektorowe (dostosowane do klimatu strony internetowej; tekst znajdujący się na fotografii musi figurować na gradiencie; mówiąc w skrócie nie powinniśmy przedobrzyć z przyciemnianiem) i typografia oparta o wygląd Roboto.
Spora liczba użytkowników Internetu absolutnie nie otrzymuje od sprzedawców tego, czego sobie życzą. Trafiają na stronę internetową i co oglądają? Nieatrakcyjny projekt logo, sporo bezużytecznych artykułów (jakie mają szansę przewijać bez końca), a finalnie są obsypywani ulotkami informacyjnymi o tym, żeby zdecydowanie wpisać się do newslettera, zaczerpnąć z rabatów (które na pewno za kilka sekund się skończą) albo omówić istotne problemy z konsultantem (jaki co chwilę uruchamia się na czacie i nie jest to „żywa istota”). Odbiorcy potrzebują tego, by otrzymać emotywną łączność z towarem bądź jeśli to możliwe – ze sprzedawcą. Absolutnie nie chodzi w tym miejscu o „handlowanie się”, ale możność zaufania. Doskonałym pomysłem jest stąd opowiedzenie czegoś o swojej firmie. Ostatnio określa się to słowem „storytelling”, zatem rozprawianie o tym, kim się jest, co potrafi zaoferować ten wytwórca etc. Opisana odmiana reklamy dużo szybciej przemawia do odbiorców oraz zapewnia lepsze efekty niż irytujące okna, które wyskakują nim zdążymy cokolwiek przeczytać.
Jeżeli chcesz wiedzieć o wiele więcej, kliknij w odnośnik tutaj – Agencja Toruń – a wyszukasz wiele więcej informacji.