Wizytówki udostępniane w mapach Google są doskonałym narzędziem wspierającym zaistnienie na rynku lokalnym. Dzięki mapom Google zyskujemy dojście do lokalizacji przedsiębiorców z różnych branży. Dzięki temu użytkownik może z łatwością odnaleźć sklep pełen interesujących produktów albo usług. Żeby pokazać się na liście firm w konkretnej okolicy wystarczy założyć swoją wizytówkę w mapach Google. Pośród wszystkich udostępnionych usług Google należy znaleźć usługę Google Moja Firma i postępując zgodnie z instrukcjami założyć profil. Każdy następny krok przybliża nas do założenia kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić takie dane jak nazwa firmy czy jej położenie oraz dane kontaktowe, a następnie je zatwierdzić. Uzupełniona o podstawowe informacje wizytówka jest opracowana do użytku. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje na które jest miejsce w kolejnych zakładkach. Końcowym etapem jest weryfikacja, żeby wizytówka stała się całkowicie aktywna. Posiadając przygotowaną wizytówkę warto pomyśleć o pozycjonowaniu jej, żeby stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google ma wpływ sporo czynników. Przede wszystkim duże znaczenie ma lokalizacja względem użytkownika. Chcąc znaleźć sklep bądź usługi zazwyczaj sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od domu, dlatego wizytówka ma swoje zastosowanie zwłaszcza na rynku lokalnym. Im bliżej znajdujemy się klienta, tym większa szansa na lepszy wynik pozycjonowania. Oprócz tego ważna jest rozpoznawalność oraz trafność pod względem słowa kluczowego. Kiedy firma jest rozpoznawalna pod konkretnym słowem kluczowym albo opublikowana na jej stronie treść koresponduje z poszukiwaną frazą tym większe prawdopodobieństwo, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje zawarte w usłudze Moja Firma zapewniają wiele opcji, które mogą dodatnio wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki Google.

Dodaj informacje na temat firmy

Bazowe dane jak nazwa, adres i telefon  należy uzupełnić o następne tak samo przydatne dane, które pozwolą Google dopasować wizytówki do wyszukiwania użytkownika. Dane kontaktowe wizytówki trzeba wypełnić zgodnie z danymi ze strony internetowej. Dodatkowo w nazwie wizytówki można dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. nazwa firmy pozycjonowanie stron internetowych). Oprócz tego warto dodać kategorie i podkategorie, które pokażą użytkownikom oraz Google profil firmy, a więc jej charakter. Ważna jest także lokalizacja i obszary działania. W lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeżeli jednak gwarantujemy usługi poza miejscem siedziby (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy warto dodać obszar działania, czyli szerzej np. miasto, województwo.

Zdobądź atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie znaczące jest również zdobycie atrybutów. Są to atrybuty połączone z informacjami o firmie. Na przykład pokazują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy w pobliżu znajduje się parking albo czy została przystosowana dla osób niepełnosprawnych. Niestety atrybutów nie uzupełniamy sami, dlatego że dodawane są one na bazie dodanych przez klientów odpowiedzi na pytania Google. Same opinie klientów mają ogromy wpływ na pozycjonowanie. Znaczna część potencjalnych klientów wciąż wierzy opiniom Google, z tego względu warto się o nie postarać i co istotne, lepiej na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom istnieje większa szansa, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Umieść usługi, produkty, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to doskonałe miejsce, aby wskazać najistotniejsze zalety firmy, jednocześnie stosując najbardziej trafne słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, z tego powodu należy skoncentrować się nad początkową częścią opisu. Ponadto dla lepszego pozycjonowania wizytówki Google warto dodać swoje usługi i produkty. Wypełnienie wizytówki tylko zadziała na pozycjonowanie, ale również najpewniej przyciągnie większą ilość potencjalnych klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google oddziałuje także dodawanie filmów i zdjęć. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko sprawiają, że jest ciekawsza dla odbiorców, ale również umożliwiają uzupełnienie opisującego zdjęcie tekstu alternatywnego. Regularne wstawianie zdjęć pozytywnie oddziałuje na pozycjonowanie.

Publikuj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google dostarczamy klientom wartościowych treści, które mogą zachęcić ich do odwiedzania naszej strony internetowej albo wypróbowania usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków oraz odsyłacz, którym możemy przenosić do wybranej strony, np. podstrony z usługami albo innego miejsca. Tego typu wpis w wizytówce oprócz tego, że będzie dostępny przez długi czas (w zależności od ustawień nawet do roku), może stać się składową marketingu treści, gdzie będziemy proponować klientom garść ciekawej wiedzy z branży. Systematyczna publikacja będzie traktowana niemal jak blogowe wpisy na stronie, dlatego warto zastanowić się nad zastosowaniem tego elementu.

Pozyskiwanie linków

Linki przenoszące bezpośrednio do wizytówki są dość istotnym elementem, który zadziała na pozycjonowanie wizytówki. Dlatego warto rozejrzeć się za lokalnymi lub branżowymi forami, katalogami, blogami, portalami czy innymi miejscami, uznawanymi przez Google jako wysokie jakościowo, gdzie można umieścić odsyłacz. Wartościowy profil linków da Google znak, że warto pokazać wizytówkę w czołówce pozycji, dlatego że odnoszą się do niej różne wartościowe źródła. Linkowanie ma zatem pozytywny wpływ na pozycjonowanie wizytówki w mapach Google.

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Strona używa cookies
Ok