Escape room - Escape room Toruń - Dom Kłódek Toruń

Escape room - Escape room Toruń - Dom Kłódek Toruń

Czym jest gra escape room?

Ostatnio na najważniejszym miejscu były rozrywki online, które nie miały summa summarum nic wspólnego z rzeczywistością. Co istotne – bardzo szybko wyparły gry planszowe, prawdziwe szachy, scrabble itp. Kilku użytkowników siadało przy swoich pecetach w domu na niezliczone godziny i wnikało w nierealny świat (z myszkami takiej wydajności, że niełatwo było niewprawionej osobie nadążyć wzrokiem za kursorem). Rezultat był taki, że związki międzyludzkie w znacznym zakresie przeniosły się właśnie tam. Bywały sytuacje, w których osoby przebywające w tym samym domu (np. na pierwszym oraz drugim piętrze), zamiast spotkać się twarzą w twarz, wysyłały sobie sms-y, pisały do siebie na Facebook’u lub grały ze sobą w sieci. Z jednej strony można mówić o olbrzymim wpływie technologii na życie każdego człowieka, z drugiej – o pasywności lenistwie i zaraźliwej nieczułości na innych.Świetnym projektem okazała się rewelacyjna zabawa escape room. Swoje początki posiada wprawdzie w świecie rozrywek wirtualnych, jednak później przeszła ważne transformacje. Oparta była jedynie na tekście pojawiającym się się na ekranie laptopa, który tyczył się opisu pokoju oraz celu: ucieczki z niego. Sama treść sprawiała, iż gra przykuwała od samego początku. Na przestrzeni kolejnych lat gra escape room została zaimportowana na grunt gier odbywających się w sieci. Poprawiono grafię i tym samym nastała era „point and click”, czyli rozgrywek prowadzonych przed monitorem komputera z myszką w ręku. Zabawa Escape room przywędrował także do Polski i spotyka się każdego dnia z coraz szerszym zainteresowaniem. W niej nie ma czasu na zwykłe scenariusze czy nudne dialogi. Gracz zostaje przeniesiony do konkretnego pokoju, w którym spotyka się z pozostałymi graczami.
Znajdują się tam dziwne przedmioty, trzeba rozwiązać kilka zawiłych zagadek, potwierdzić umiejętność logicznego myślenia i pomysłowością. Escape room to gra akcji, która rozgrywa się na żywo. Priorytetowy celem wszystkich przedsięwzięć jest opuszczenie pokoju wraz z przyjaciółmi. Wydaje się, iż to wszystko jest banalne. Gracze jednakże posiadają konkretny czas na wydostanie się z pomieszczenia.

Wchodzimy do pokoju i co dalej?

Na wstępie wszyscy gracze, którzy wybrali dokładny termin oraz godzinę, zostają zatrzymani w pokoju. Muszą zbadać całe pomieszczenie. A odnaleźć w nim można naprawdę wiele wyjątkowych rzeczy! Gracze mają od 45 minut do godziny, aby rozwiązać wszystkie niewiadome i opuścić pomieszczenie. Klucz może być ukryty dosłownie wszędzie. Każdy pokój to zupełnie odmienna forma gry. Scenarzyści zaprojektowali je w najdrobniejszych szczegółach, aby dostarczyć niecodziennej rozrywki oraz zdumiewać do ostatniej chwili. Nie wszystkim udaje się zbiec z takiego pokoju. Kiedy zajdą takie okoliczności przychodzi osoba pełniąca pieczę nad pokojami oraz je otwiera. Na niniejszym etapie towarzysze zabawy mogą od niej dowiedzieć się, jak trzeba było uciec bądź odpowiedź pozostaje zagadką. Ciekawostką jest z pewnością fakt, że uczestnicy sami muszą zrozumieć historię pokoju – nikt im tego nie przekazuje. Czasami ma miejsce taka sytuacja, że uczestnicy potrafią zadziwić samych autorów zagadek i rozwiązują je w oryginalny sposób, czyli taki, którego nie przewidział scenariusz. Podstawowym założeniem jest niestosowanie siły, aby wydostać się z pomieszczenia.

Garaż słynnego żużlowca czy Smerfowa Kraina?

Pierwszym typem pokoju jest „Garaż słynnego żużlowca”. Scenariusz zakłada, że uczestnicy zakradają się do warsztatu znanego żużlowca i usiłują odkryć tajnik jego zwycięstw. Ściślej mówiąc mają odszukać ukryty „skarb” w 60 minut, ale okazuje się nim nie sekret sportowca, a klucz do zwyczajnych drzwi, które zatrzasnęły się za nimi. Czy gracze dadzą się zdemaskować? Czy zachowają przytomność umysłu oraz znikną z pokoju? Drugim typem pokoju jest „Czar PRL-u”. Drzwi, które się zatrzasnęły, okazują się tunelem do podróży między wymiarami i gracze przemieszczają się kilkadziesiąt lat wstecz. By powrócić do naszych czasów muszą rozwiązać wszystkie zagadki i zniknąć z pomieszczenia. Czy „za komuny” obywatelom lepiej się „powodziło”? Jakie składniki znajdują się w eliksirze szczęścia? Trzeci wariant pokoju nawiązuje do popularnej bajki o Smerfach i nazywa się „Smerfowa Kraina”. Scenariusz bazuje na uprowadzeniu smerfów przez złego czarodzieja Gargamela do swojego niebezpiecznego zamku. Tam wytwarza eliksir, który ma na zawsze unicestwić wszystkie niebieskie istoty. Za jednym ze składników musi udać się w podróż i to jest jedyny czas, aby ocalić porwane smerfy. W zamku ukrywa się pełno pułapek, zaś uczestnicy są jedyną możliwością na uratowanie. Ostatni pokój, ma nazwę: „Tajemniczy pokój nr 4”, to miejsce, które dopiero co przemieszcza się do innego wymiaru. Żadne inne informacje nie są przekazywane uczestnikom przed wejściem do niego. Czy ktoś jest zdecydowany? Escaping room można zarezerwować na szczególne okazje (np. na urodziny, wieczór kawalerski) oraz dla pracowników korporacji, aby zjednoczyć ich oraz pobudzić do twórczego działania. Dom Kłódek w Toruniu może również przygotować indywidualną ofertę, czyli dobraną do oczekiwań przyszłych graczy. Serdecznie zapraszamy odwiedź stronę Domu Kłódek w Toruniu: Escape Room Toruń.

Strona używa cookies
Ok