Czym jest pozycjonowanie stron? Czy jest to bezpieczne rozwiązanie na wypromowanie mojej strony internetowej? Jakie rezultaty przynosi pozycjonowanie stron? jaki jest koszt pozycjonowania stron? To najczęściej występujące pytania jakie Klienci zadają agencją interaktywnym zanim zdecydują się na wykupienie tego rodzaju usługi.

Skuteczność pozycjonowania zależna jest od kilkunastu czynników, oraz stosowanych procedur. Agencje SEO popisują się niezwykłą fantazją w opowiadaniu o tym jak szybko wzrasta pozycja pozycjonowanej przez nich strony i wiedzy na temat „tajnego algorytmu Google”. Często zdarza się tak, że te firmy, które oferują przystępne cenowo i błyskawiczne pozycjonowanie, po pewnym czasie prowadzą do ukarania stron swoich Klientów przez Google. Działają poprzez spamowanie, które w przeważnie zawsze okazuje się dla nas bardzo niekorzystne. Pozycjonowanie nielegalnymi technikami nie jest zatem dobrym wyjściem, a praca nad podniesieniem takiej strony do poprzedniej pozycji zajmuje często cały rok.

W tym artykule krok po kroku opiszemy Wam na czym polega skuteczne i bezpieczne pozycjonowanie stron www. Warto przyjrzeć się z bliska przedstawionym wskazówką, żeby zawsze być pewnym, że nie daliśmy się nabrać oszustom, których w branży SEO jest wielu.

Dlaczego pozycjonowanie stron jest dziś tak ważne?

Nie wątpliwie możemy stwierdzić, że żyjemy w czasach Internetu. Firmy, których strony internetowe są często wybierane, odnoszą materialny sukces w świecie rzeczywistym. Wzrost popularności tych witryn nie jest wyłącznie kwestią przypadku, ale precyzyjnie przygotowanej kampanii reklamowej. Metody takie jak pozycjonowanie stron, czy zarządzanie profilem na Facebooku, czy Instagramie podwyższa szansę firm na zdobycie wielu nowych Klientów. Dlaczego pozycjonowanie stron okazuje się być najskuteczniejsze? Powód jest bardzo prosty – liczba użytkowników wyszukiwarek, którzy za jakiś czas mogą stać się Klientami Twojej firmy.

Z pewnością nie raz zdarzyło Ci się poszukiwać produktów w Internecie. Za pewne czerpałeś z zasobów wyszukiwarki Google. Po napisaniu określonej frazy, np. Salon fryzjerski Toruń, ukazała się Tobie lista wyników. Inspirując się zasadą im wyższym tym lepszy, wchodziłeś na strony przedsiębiorstw, które uplasowały się na szczycie tej listy. Tak też czyni ponad ¾ użytkowników wyszukiwarki Google. Praktycznie wszyscy zwracają uwagę na pierwsze 10 pozycji na liście wyników wyszukiwania, rzadko kiedy przechodząc na kolejne strony. Podsumowując- najważniejszym plusem pozycjonowania, jest możliwość zainteresowania swoją stroną większej liczby osób.

Jak wygląda pozycjonowanie stron?

Pozycjonowanie strony oddziałuje na podwyższenie jej pozycji w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Strony katalogowane są na tej liście w odpowiedniej kolejności, odpowiadającej ich trafności z wpisywanym słowem kluczowym. Układanie tych wyników zajmują się boty Google, których praca opiera się na zaawansowanym algorytmie, unowocześnianym co jakiś czas. Pozycjonowanie jest zatem dość skomplikowanym procesem, często odkrywanym przez wielokrotne próby, gdyż żadna agencja SEO na świecie nie zna algorytmu Google. Realizując pewne działania w kodzie strony i analizując transformację jej pozycji, mam możliwość jedynie domyślać się jakie są czynniki oddziałujące na skuteczne pozycjonowanie. Warto wyróżnić takie jak:

  • optymalizacja strony – poprawa wydajności i optymalizacja kodu strony sprawią, że określona witryna będzie bardziej przyjazna dla autobotów wyszukiwarki. Niepozornie duże znaczenie ma także bogactwo fraz kluczowych w zawartości strony.
  • popularność witryny – zadbanie o jak największą liczbę wartościowych linków zewnętrznych, jak i wewnętrznych sprawi, że podobnie jak nowi Klienci, roboty Google również z łatwością zauważą konkretną stronę. Aby stworzyć bogate zaplecze linków zewnętrznych możesz wykupić własne zaplecze pozycjonerskie.
  • aktualizowanie wpisów – tematyczna i zachęcająca treść to jedno, a nowe aktualizacje strony to drugie. Interesujące dla Google witryny to takie, na których wciąż jest jakiś ruch. Przy okazji zadbasz w ten sposób o swoich czytelników.
  • responsywność – jest dzisiaj bardzo ważna, dlatego że co raz więcej osób korzysta z urządzeń mobilnych. Strony responsywne dostosowują się do wielkości określonego ekranu i zawsze działają szybko, co jest kolejnym plusem dla robotów Google.

Tu tylko nieliczne przykłady czynników mających wpływ na wzrost pozycji strony w naturalnych wynikach Google. Wiele agencji zajmujących się pozycjonowaniem rozpoczyna pracę z Klientem od omówienia fraz kluczowych. Prawdziwi specjaliści pomogą Ci wyszukać takie słowa, dla których skuteczne podwyższanie pozycji strony będzie kwestią kilku tygodni. Niektóre firmy zaproponują Ci stworzenie własnego zaplecza SEO, lub wykorzystanie z ich zasobów. Nie jest to zły pomysł. Jest to sygnał, że firmy te troszczą się o Klienta, a nie naciągają go na nie korzystny spam, który jak Wam opisaliśmy, może sprowadzić Waszą stronę na złą drogę. Co do kosztów, typowe pakiety pozycjonowania to koszt zaczynający się od 100 złotych miesięcznie. Czy jest to wygórowana cena? Nie, jeżeli uświadomisz sobie ilu lojalnych Klientów możesz zainteresować tylko przez to, że Twoja strona zajmie wyższą pozycję niż konkurencyjne strony. Warto wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie – efekty pozycjonowania widoczne są dopiero po kilku tygodniach. Jeśli któraś agencja zaoferowała Ci znacznie krótszy czas realizacji, oznacza to, że stosuje zabronione techniki.

Chcesz skorzystać z bezpiecznego pozycjonowania – wejdź na naszą stronę i zostań z nami na dłużej: pozycjonowanie stron

Strona używa cookies
Ok