Obecne czasy to nieustanny rozkwit cywilizacji konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, cały czas i łakną mieć coraz więcej. Niewiele wskazuje na to, że ten trend się szybko odwróci. Zakupywanie ekskluzywnych produktów to jedno, ale pozostają przecież oprócz nich środki czystości, wyżywienie – po prostu to, co jest nam niezbędne do egzystencji. Wiele z nas sprowadza swoje życie do ciągłego zabiegania i dzięki temu, nie ma nawet czasu pójść do sklepu. Receptą może być sklep internetowy – potencjalna żyła złota, jeśli jest prowadzona z głową.

Sklep internetowy – dlaczego i jak?

Z pewnością kojarzymy wiele modelowych osób, nie mających chwili wytchnienia. Zakupów dokonują w supermarkecie dwa razy w miesiącu, by odjąć sobie ciągłego ruszania po kluczowe artykuły. W dzisiejszych dniach niektóre sklepy poszły jeszcze dalej i świadczą im dostawę zakupów do miejsca zamieszkania.

Przeanalizowana już tematyka dotyczy głównie osób zajętych, przebywających latami w miejscu pracy. Robi im się źle, gdy powinni udać się na świąteczny shoping. Tacy ludzie ochoczo czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep internetowy oraz hurtowo zamawiają upominki dla rodziny. Tak więc – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, i co widać w analizie – bardzo szeroką.

Nakreśliliśmy już pierwszy powód uruchomienia sklepu internetowego, toteż w tej chwili trzeba rozpatrzyć jak on ma wyglądać. Nie ma sensu porywać się z motyką na słońce. Jeśli sklep internetowy ma nam dać wymierne zarobki, w takiej sytuacji startujemy od tzw. analizy SWOT. Rozpatrzenie mocnych i gorszych stron, widoków i pułapek to całkowita podstawa. Obejmuje to kwestię tak naszego nowo powstałego sklepu, jak i konkurencji. Powinniśmy dowiedzieć się jakie parametry produkują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

Następnym etapem jest wyselekcjonowanie grupy docelowej. Wszystko zależy od naszych potrzeb. Otwarty przez Was sklep online może być dostosowany do Odbiorcy wszechstronnego, który zyska możliwość wyboru spośród dużej ilości typów towarów, ale również przykładowo zwabiać do sklepu internetowego w głównej mierze płeć piękną, z powodu licznej oferty kosmetyków. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Dokładnie sprawdźcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Jest taka możliwość, że będziesz musiał na początek skupić się na nieco mniejszym terenie – np. województwie.

Trzeba mieć świadomość, iż stworzenie sklepu internetowego ma bardzo wiele wspólnego z działalnością gospodarczą. Opcje w tym przypadku są dwie:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, przymusowo trzeba zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, pozyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, pozałatwiać formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli wcześniej prowadziłeś biznes, musisz jedynie zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), poprzez dodanie zapisu o handlu w Internecie.

Następna analizowana sprawa dotyczy produktów. Kiedy już ustalimy czy będzie to coś specjalistycznego, z ekskluzywnej działki, czy też towary uniwersalne, wytwarzane na szeroką skalę, koncentrujemy się na odpowiednim wyborze dystrybutora. Sumienność, terminowość i zaufanie, to musi być grupa cech, na którą musimy spojrzeć przy kontraktowaniu. Jest oczywistym, że ważny dla nas będzie też przełożenie jakości na koszta. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Masz już dostawcę? W kolejnym kroku wypada zadbać o prezentacje towarów. Co możemy dzięki temu zyskać?

Wkraczamy w tej chwili w kwestię pozycjonowania. Nie wystarczą nam opisy dostarczane przez producentów. Gdy chcemy szybko uzyskać zwrot inwestycji, wówczas trzeba skierować uwagę na jedyne w swoim rodzaju opisy produktów – łatwo do zapamiętania dla Kontrahentów, lecz oprócz tego – uregulowane pod SEO, by wyszukiwarka taka jak Google nie miała wątpliwości co do jakości. Jeśli powielimy treść z innej strony – wyszukiwarka zakwalifikuje Was jako niezbyt atrakcyjnych i nie osiągniemy wysokiej lokaty w wynikach wyszukiwania. Możemy te opisy przygotować sami, ale lepiej jak zajmą się tym specjaliści od SEO.

Gdy już przypilnowaliśmy powyższego – pora na zapewnienie Klientom odpowiednich form płatności. Do popularnych możemy zaliczyć:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Z pewnością powinniśmy też dać Odbiorcom możliwość płatności za pobraniem oraz z góry. Kluczową sprawą jest to, żeby formy płatności były właściwie zabezpieczone– np. przy pomocy szyfrowania SSL. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Pomysł jest, konkurencja została zadbana, mamy naszkicowany plan działania oraz odpowiednio spreparowane pod sprzedaż towary? Przejdźmy zatem do spraw związanych z zapleczem technicznym.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Nie musicie być ekspertami w tej dziedzinie, od czego są doradcy. Niekiedy wystarczy chociażby bezpłatny software, lecz w przypadku rozległej wizji możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena może być dostarczona w parze z oprogramowaniem, lecz nie jest to reguła. Jeśli nie dostaniemy takiego bonusu – wtenczas będziemy zmuszeni ją dodatkowo kupić. Powinna być prosta, rzucająca się w oczy i łatwa do zapamiętania przez Klienta, aby mógł ją bez kłopotu przywołać w rozmowie z przyjacielem .

W dziedzinie hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie możemy się ograniczać do darmowych hostingów – niosą za sobą one zbyt wiele barier, hamujących rozwój naszego projektu.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/