Jak doskonale wiemy Internet niesie za sobą wiele perspektyw w kwestii promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w w tym konkretnym temacie sprawdzi się świetnie. Marketing internetowy to naszej rzeczywistości istotna kwestia dla zainteresowanych wypromowaniem swojej firmy on-line. W dzisiejszym artykule opiszemy co to takiego e-marketing i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby wgłębić się w problematykę połączoną z marketingiem w internecie, powtórzmy sobie wpierw na czym polega sam marketing. Niemało czytelników stawia to na jednej półce z promowaniem danego produktu, ale tak naprawdę jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to zawiła strategia, która ma dać nam efekty w postaci dotarcia z naszym produktem do jak najszerszej grupy Klientów. Aby to miało miejsce, powinniśmy zatroszczyć się o wiele składników, do których należą należyta komunikacja z rynkiem, dobrze dobrane narzędzia do promowania, wskazanie grupy docelowej oraz ustalenie budżetu. Podczas trwania procesu, obligatoryjna będzie cykliczna analiza zmian na rynku i otwarcie na potrzeby Klientów.

Marketing internetowy – podstawowe założenia

Rozwój technologii spowodował, że powstała charakterystyczna dziedzina marketingu – marketing on-line, zwany też e-marketingiem. Dlaczego jest tak fundamentalny? Inwestorzy i właściciele firm wchodzą z działalnością do internetu, aby skorzystać z dobrodziejstw internetu i odnaleźć nowych Kontrahentów. Marketing w internecie to ogół wszelkich zabiegów, które kojarzymy z pospolitej formy marketingu, ale do ich realizacji użyjemy sieci on-line. Jeśli nasze działania będą odpowiednie, to w takiej sytuacji miejsce naszej firmy w internecie zdecydowanie się poprawi, a nasz priorytetowy cel – promocja oraz budowanie świadomości marki, idące w parze z jej dobrym odbiorem zostanie osiągnięty. Kluczowym narzędziem, którego będziemy używać w marketingu internetowym jest witryna www naszej firmy. Z najbardziej charakterystycznych różnic pomiędzy marketingiem offline, a e-marketingiem podkreślamy z pewnością rolę Konsumenta. Nie będzie ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, ma on możliwość prowadzenia ciągłego dialogu, poprzez m.in. przekazywanie poglądów na temat naszych działań oraz wywieranie wpływu na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do najważniejszych działań, z którymi spotkamy się przy dziedzinie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron w internecie
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– Social Media
– blogi
– emailing

Opisywaliśmy już dość konkretnie pozycjonowanie stron www, natomiast niżej skoncentrujemy się na dwóch gatunkach marketingu w internecie – content marketingu i influencer marketingu, które mogą nam zapewnić wiele profitów.

Content marketing – po pierwsze jakość

Ta branża e-marketingu jest wyjątkowo skuteczna, jeśli naszym celem jest znalezienie nowych Klientów, ale przede wszystkim –  zbudowanie z nimi wieloletnich i bazujących na oddaniu więzi. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing opiera się przede wszystkim na wydawaniu w sieci internetowej treści o możliwie jak najwyższej jakości. Nie chodzi tutaj w dużej mierze o jednowymiarowy przekaz reklamowy, ale o wywołanie poruszenia u Kontrahenta, który zdecyduje się pozostać z naszą korporacją na stałe. Jak zapewne wiecie wiele zależy w tej sytuacji od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Tematyka powinna być dostrojona do jej zamiłowań, zwyczajów oraz co także ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing znajdziemy w różnych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– krótkie filmy,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma naturalnie znaczenie, lecz znacznie większą wagę powinniśmy przykładać do jakości publikowanych przez nas treści. Kiedy Google oceni je jako wartościowe, to wówczas zwielokrotni to perspektywy naszej firmy na bycie wyżej w wynikach wyszukiwania. Zatroszczmy się o to, aby treści były autorskie i oryginalne. Jak wynika z fragmentu tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – o co w nim chodzi?

Omówiona poniżej gałąź marketingu internetowego zyskuje w ostatnich kilku latach ogromną popularność. Czemu? Influencer – czyli osoba, która jest autorytetem w danej specjalności, tudzież jest uwielbiana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub znanego profilu w mediach społecznościowych, może silnie rzutować na ewentualnych Kontrahentów. Przy wyborze influencera trzeba się kierować specjalizacją, w jakiej działamy. Jeżeli chcemy propagować sklep z odzieżą, wówczas nie najgorszym rozwiązaniem będzie wynajęcie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

W znalezieniu trafnego influencera mogą pomóc nam fora, grupy na Facebooku lub po prostu narzędzia do wyszukiwania. Trzeba pamiętać o tym, żeby przed zaangażowaniem influencera do reklamowania Twojej firmy, przejrzyście nakreślić cele i przemyśleć jaki budżet jesteś w stanie na to przeznaczyć. Zatrudnienie influencera winno być składnikiem większej strategii, która pomoże nam przekonać Klientów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak mogliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo profitów, ale także mnóstwo pracy do wykonania, jeśli nasza strategia ma przynieść profity. Nasze działania muszą być precyzyjnie uporządkowane, a potem ustawicznie musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Marketing, pozycjonowanie i wiele więcej – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/